kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Wiosna na talerzu
2013/4/30 19:20:00

Długa i uciążliwa zima sprawiła, że zatęskniliśmy za słońcem, którego pomimo końca kwietnia wciąż jest mało. To doskonały czas na zmianę nawyków żywieniowych. Po zimie organizm potrzebuje większej dawki energii, a tę można znaleźć w produktach, które popularne są właśnie wiosną. Zmiany w diecie można wprowadzić od zaraz, wystarczą tylko chęci i świadomość tego, co jeść, aby było smacznie i zdrowo. A przy okazji, kolorowo…


Wiosna to czas, w którym urozmaicenie diety wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale także samopoczucie. Oczyszczenie organizmu po zimie, a także uzupełnienie go o witaminy i minerały, jest możliwe tylko przy dobrze dobranym jadłospisie. Przygotowywane posiłki są smaczniejsze, wyglądają apetyczniej i pachną intensywniej. Ładna pogoda za oknem sprzyja spacerom, które pomagają gubić zbędne kilogramy po zimie.

Dieta często kojarzy się z wyrzeczeniem, ale tak naprawdę jest to nic innego jak tylko spożywanie odpowiednich posiłków skomponowanych z grup produktów wpływających szczególnie korzystnie na nasze zdrowie. Można zacząć od rzeczy najprostszych – białe kajzerki zamienić na pieczywo ciemne, pełnoziarniste lub chrupki chleb. W miarę możliwości pieczmy mięso beztłuszczowe, z ziołami do smaku, zaś w sklepach wybierajmy chude mięso, najlepiej drób. – Większość produktów zawiera w sobie mnóstwo sztucznych barwników oraz środków konserwujących, które w nadmiarze negatywnie wpływają na nasz organizm – wyjaśnia Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy firmy ZPC Brześć produkującej żywność bez chemicznych dodatków.

Wskazówki żywieniowe

Najważniejszym punktem w zmienionym jadłospisie powinna być obecność warzyw i owoców. Wiosną łatwiej znaleźć je w sklepach, w dodatku po cenach niższych niż zimą. Nie każdy musi lubić wszystko, lecz z zestawu: kapusta kwaszona, świeża papryka, brokuły, brukselka, cebula, kiwi czy owoce cytrusowe, zawsze można znaleźć coś dla siebie. Dla przykładu jagody obniżają ryzyko nowotworu i chorób układu krążenia, ale także mają pozytywny wpływ na poprawę pamięci i funkcji poznawczych. Produkty te nie spożywane przez dobrych kilka miesięcy, smakują wiosną zupełnie inaczej, a co więcej zapewniają dużą dawkę witaminy C. Jej niedobór niekorzystnie wpływa na właściwe funkcjonowanie mięśni i gospodarki wodnej organizmu. - Produkty bogate w witaminę C warto spożywać „na surowo”, ponieważ jest ona bardzo wrażliwa na wysoką temperaturę i ulega zniszczeniu nawet w 50% - podkreśla Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć.

Warto pamiętać także o owocach morza i rybach, które są cennym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3. Spożywanie czerwonych buraków, zawierających magnez, żelazo czy fosfor, pozytywnie wpływa na zdrowie oczu. W kwestii dodatków do dań, na pewien czas możemy odstawić na bok ziemniaki, a zamiast nich wybierać kasze lub brązowy ryż. Zawarty w nich błonnik poprawia proces trawienia. Świeża bazylia dodaje niepowtarzalnego aromatu niemalże do każdej potrawy. Dodatkowym źródłem minerałów są awokado, suszone morele, orzechy i migdały. Co ciekawe, niektóre z tych produktów mogą być zamrożone lub zamknięte w puszce, dzięki czemu można z nich korzystać właściwie przez cały rok kalendarzowy.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: dieta, oczyszczanie organizmu, owoce, warzywa, wiosna


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »